10 Dec 2009

jag blev kär idag.
kär i att jag ska flytta. kär i att elsa sa att jag skulle komma tidigare än alla andra.
kär i killen som kallade min mamma tjena-bozena (chena) hela vägen in på båten för att han
jobbade med henne. kär i att snart vänder solen. kär i pianoslingan som spelas just nu, hur
den låter exakt som våren när den andas in för första gången. kär i att jag planerar nyår som fan
fast ändå planerar jag ingenting alls.
kär i äckelheterna som är vardagen med grått och rutiner, för jag kan ändra det om jag vill.
tycker jag nu iallafall. så länge denna pianolåten spelas.
jag tror mitt hjärta sov lite, ni vet. när man plötsligt känner något starkt, så fattar man
att man har varit lagom-välling ändå tills nu.
hör.

2 comments:

xxxsara said...

prettyness. loves<3

Patrik Petersson said...

Sv. Tack så mycket för kommentaren!


tumblr: http://crystalshipsdecoded.tumblr.com/